POP-sessies en lemo test
Lemo test
De lemo test heb ik aan het begin van dit schooljaar afgelegd. De resultaten hebben mij het een en het ander over mezelf en mijn studiegedrag kunnen zeggen.
Het eerste deel van de test was voor taalvaardigheid. Ik scoorde hier goed op en had een A voor het totale deel. Ik haalde een B op één onderdeel namelijk leesbegrip. Ik denk dat dit komt omdat ik mij niet altijd goed kan concentreren op een tekst die ik aan het lezen ben. Zeker als deze teksten mij niet bepaald interesseren.
Voor het motivatiegedeelte van de test toonden mijn resultaten mij mijn sterke en zwakke punten.
Mijn sterke punten zijn het 'willen studeren', samen leren en relateren en structureren. Dit houdt in dat ik graag wil studeren en gemotiveerd ben . Ik studeer ook graag met anderen en ben goed in het structureren van leerstof inhoud.
Mijn zwakke punten zijn het concretiseren, planning en tijdsbeheer en zelfeffectiviteit. Ik ben dus niet zo goed in het zien van de leerstof in een dagdagelijkse context. Ik moet ook werken aan mijn tijdsbeheer en planning skills. Ten slotte ben ik niet goed in het aanzetten van mezelf tot studeren.
De test concludeerde dat ik behoor bij de groep 'gemotiveerde ongerichte leerders'. De motivatie is er wel maar het studeren gaat soms nog moeilijk.
POP-sessie
Uit de POP-sessies haalde ik grotendeels dat ik moet werken aan mijn concentratie en uitstelgedrag maar dat ik duidelijk gemotiveerd ben. Ik moet me dus harder focussen op mijn studiegedrag om deze te kunnen verbeteren.
Gelijkaardige punten werden besproken als in de Lemo test.
Comments
Post a Comment